2012. január 2., hétfő

Nagy meta bejegyzés

BÚÉK mindenkinek! Hadd írjak egy kicsit arról, hogy állok most a sztorival. Főleg abból az alkalomból teszem ezt, hogy valaki végre válaszolt a "bétázós" kérdéseimre. Azért az idézőjelek, mert a bétázás klasszikusan a helyesírási hibák, stb. kiszűrése, én meg inkább a sztorival kapcsolatban kérek visszajelzéseket.
Hosszú út van még előttem, és valószínűleg elég rázós is lesz. Egyre inkább úgy érzem, hogy ki kell gyomlálnom jó sok mindent a HD-ből (igen, HD és nem HT, mert a HT nekem már örökre a Hatóságilag tilos marad - kamaszkori punk korszak rulez), jól ki kell őket törölnöm, akármilyen élvezettel teremtettem is őket. No de ilyen ez.

Ha valakit érdekel, miért van nagy káosz a fejemben a regénnyel kapcsolatban, annak elmondom. Először is össze-vissza írom a részeket. Ha épp egy érzelmes jelenet következne a sztoriban, és ehhez semmi kedvem, akkor megírom egy előzményét, vagy egy folytatását.

Mivel eddig ez nem volt blogregény, a folytatást váró olvasókkal, úgy gondoltam, túl rövid az élet ahhoz, hogy lineárisan haladjak, és ha nem megy, görcsöljek. Ennek az lett az eredménye, hogy a részek eléggé különálló sztorik lettek, de novellának mégis önállótlanok. Nem valami egyszerű összefűzni őket, sőt, az sem egyszerű, hogy az időrendiséget tisztázzam. Két fő vonalon (Bell-Leó, és Yir-Kadarka) fut a cselekmény, és van, ami egyszerre történik. Amivel még jobban megnehezítem a saját dolgom, az az, hogy nem csak a fő sztorivonal létezik, hanem hozzájuk lazán kapcsolódó részek is (ezekből még nem tettem fel egyet sem). És fogalmam sincs, mit csináljak velük. Némelyik ki lesz hagyva, különben a terjedelem az egeket fogja ostromolni, na de ezekből is sok fontos dolgot megtudunk a világról. És én elsősorban a világ portréját akarom megmutatni.

Több alternatívát találtam ki.
Lehet, hogy csak a fősztori lesz a végső változatban, és a spin-off sztorikat egy

weboldalon közlöm. (hüpp)
Esetleg az egész Kadarka-Yir vonalat törlöm a HD-ból (dupla hüpp)
Vagy mindent benne hagyok, csak a kevésbé fontos anekdotákat lerövidítem. (mission impossible?)
Vagy egy 500 oldalas izé lesz belőle, úgy, hogy mindent meghagyok. Esetleg olyan hipertext-szerű formabontó szerkesztésmóddal, hogy lapozz a 314.oldalra, ha tudni akarod, hogy milyen volt Yir első munkája. (aztán felébredek, mert a lábam belelóg a bilibe.)

Szóval agyhalál van. A választ majd megszülöm egy szép napon, addig meg igyekszem a
kiegészítő sztorikat is feltenni ide.

2 megjegyzés:

  1. Mintha magamat hallanám:) Én viszont a sajátoméból egy árva betűt sem törlök, ha ragaszkodsz a történetedhez, te se tedd:):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szóval egyetemes érzés ez. :)
      Innen én sem fogok törölni, de ha majd komoly szándékkal egy kiadóhoz fordulok, akkor nem kerülhetem el a húzást.
      Leginkább szerkesztő kéne, egy tapasztalt kolléga, aki ráérez, mit szabad elhagyni. Ehhez meg nyilván pénz, no meg az, hogy gatyába rázzam a széttagolt sztorit. Eh.

      Törlés